Z zimowania w Aasiaat na Grenlandii, do Szczecina przypłynąłem 28.07.2023 roku. Od razu zacząłem organizować remont silnika i szukać pracy. I jedno i drugie udało mi się zrealizować. Na wiosnę 2024 roku „Regina RII” z kapitanem Grzegorzem Węgrzynem była gotowa do drugiej próby przepłynięcia Northwest Passage (NWP).
23.06.2024 roku oddałem cumy z gościnnej przystani Gryf Nieruchomości na Łasztowni i wypłynąłem do Trzebieży, gdzie zaplanowałem wyslipować „Reginę RII” na sprawdzenie części podwodnej. Chociaż nic nie wskazywało na jakieś niespodzianki po zimowaniu w wodzie, to wolałem sprawdzić. Po wyciągnięciu na żurawiu „Reginy RII” potwierdziły się przypuszczenia. Jedynie trzeba było pomalować antyfulingiem w niektórych miejscach. Po dniu pracy „Regina RII” została zwodowana i zaczął się klar morski, tankowanie wody i paliwa. Potem pożegnalny grill z koleżeństwem i 27.06.2024 roku oddałem cumy z gościnnej Trzebieży, biorąc kurs na NWP.